onde onde dua versi

assalamualaikum

sedar sedar je esok dah masuk bulan ogos.. berlalu macam tu jela tahun 2021 penuh cabaran dan dugaan ni.. hehek.. semoga tahun 2022 memberi sinar baru buat kita semua.. eh tiberrr macam ucapan nak masuk tahun baru.. padahal masuk bulan baru je kot esok.. ๐Ÿ˜…

aku mudah terpengaruh dengan resepi kat tiktok.. baru baru ni viral resepi onde onde guna wanda coffee.. macam menarik je kan aku pon try jugak buat.. intinya letak coklat cadbury.. hipstur sangat kan onde onde pon! tapi rasa sedap.. cumanya manis coklat tu aku tak tahan.. manis sangat semanis wajah aku kalau senyum.. kehkehkeh

ni rupa onde onde wanda coffee tu aku beri nama onde onde mocha.. sukati jeeee.. haha.. onde onde ni disaluti nestum.. so yummy!

memandangkan tepung pulut ada lebih, makanya aku pon buat la onde onde original.. yang inti gula melaka tu.. datang la pelbagai versi onde onde pon yang original ni jugak paling sedap.. paling power.. paling mabeles! ๐Ÿ˜

disaluti kelapa yang enak! bila makan teringat kat arwah abah.. arwah abah aku memang suka kuih ni.. wajib beli untuk buka puasa.. ๐Ÿ˜„

tu jela kisah onde onde aku.. dua tiga hari ni takde idea sangat nak update blog.. rutin harian pon sama je.. bangun-makan-makan-makan-layan anak-makan-main dengan anak-skipping-makan-tidur.. banyak makan betol la sekarang.. effect vaksin ke hape ni? tiberr nak salahkan vaksin.. ๐Ÿ˜‚

bye!
xoxo

7 comments:

  1. Tak pernah nampak pulak onde onde wonda coffee tu. Rare sungguh la letak cadburry dan disaluti nestum. Terpaling hipster onde onde ni.. Manis sangat eh. Kena letak half kot baru okay. ye lah ye lah semanis wajah Ezy.

    Semoden mana makan, sedap lagi yang original. Terpaling win :)

    ReplyDelete

  2. Wow, menarik..Haha..Tak minat sangat coffee....tapi leh try bagi orang rasa..sebab benda rare..huhu~ Ok, annti buat lagi ler..kuangkan manis...Lama tak telan onde onde..Huhu

    ReplyDelete
  3. wahhh menarik tu. boleh laa sy cuba nnt����

    ReplyDelete
  4. Sedapnya nmpk onde2 wonda coffรจe tu.. comel.
    Al fatihah utk arwah abah.
    Abah suka mkn kuih2 klu buka pose

    ReplyDelete
  5. mcm menarik je onde onde mocha tu..yum yum..

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi tinggalkan komen!