Blog Ezy

apa aku beli? #4

assalamualaikum

aku takde idea sungguh nak apdet blog sekarang ni.. nak cerita pasal kerja, biasa biasa je kerja aku ni.. hari hari jaga makmal takot makmal lari.. ihiks.. nak cerita pasal kehidupan aku, yang ni sungguh membosankan.. sebab life aku sekarang memang bosan.. pergi kerja, balik kerja, tidur.. tehee..

hari sabtu baru baru ni ada terjah MR DIY sebab nak cari barang sikit.. lepas tu aku beli lampu meja sumpah comel.. sizenye kecik aje tapi lampunya terang.. memandangkan sekarang bilik aku asyik gelap je tak kira siang malam (kes sambung dapur, bilik aku tak dapat cahaya matahari secukupnya), jadi aku sangat sangat memerlukan lampu meja..

comel kan?

nanti korang akan tanya, pehal kena beli lampu meja bagai.. bilik kau takde lampu besar ke? haa meh nak jawab.. sebenarnya ada je lampu besar tapi nak jimatkan elektrik, kena la beli lampu ni.. lampu ni tak guna elektrik pon.. pakai bateri je.. kalau bateri habis boleh caj.. harap korang faham dengan penjelasan aku ni.. skill bercerita aku dah tumpul sekarang ni.. nak bagi korang faham dengan situasi sebenar bukan senang.. haha

malam hari boleh guna lampu besar, siang hari aku guna lampu meja tu haa.. tu pon guna kejap kejap untuk baca novel dan buat perkara yang memerlukan cahaya.. bolehla jimatkan bil elektri sikit.. hee

harga lampu meja ni hanya RM19.90.. ada banyak jenis, yang mahal pon ada.. kalau terasa nak beli sila la ke MR DIY dan pilih yang mana korang berkenan.. =)

bye!
xoxo

layu semakin layu

assalamualaikum

minggu lepas aku amek cuti seminggu terus sempena hari raya aidiladha.. bila dah cuti lama, pokok pokok kat makmal yang aku tanam tu takde sape la tolong siram.. naik cuti datang sekolah tengok tengok pokok keladi dah layu.. kesian kat pokok.. ='(

entah ada harapan lagi nak hidup ke tak ni..

pokok keladi ni dah besar tau.. merimbun dah satu pasu.. bila tengok jadi layu macam ni, sayu pulak hati aku.. nampak macam ada lagi yang hijau.. harap harap yang hijau satu tu berusaha la untuk terus hidup.. huhu

anak pokok keladi ni kawan aku yang bagi.. dia amek kat rumah mak dia.. andai kata pokok keladi ni memang dah mati, payah dah la aku nak tanam balik.. sebab kawan aku tu dah tukar tempat kerja.. aduh.. layu pokok keladi selayu hati aku.. sobs..

korang rasa pokok ni boleh hidup lagi ke tak? kena siram hari hari la macam ni.. mungkin pokok ni merajuk sebab aku cuti lama sangat kot.. sekali sekala bagi aku cuti lama sikit tak boleh ke.. ihiks..

bye!
xoxo