dos satu vaksin pfizer untuk umi

assalamualaikum

akhir bulan 5 itu hari umi aku ada terima panggilan daripada pusat vaksin untuk vaksin dos 1 tapi masa tu umi tak sihat jadi terpaksa tolak la dulu temujanji tu.. kalau nak vaksin kena daftar la semula.. aku pon daftar balik nama umi tak lama lepas tu dapat panggilan lagi untuk divaksin..

umi dapat tarikh 6 Jun 2021 jam 12.00 tengahari.. tengahari rembang nak pegi cucuk vaksin memang tak la kan.. dah la cuaca panas.. haha.. hari kejadian suami aku yang temankan umi.. aku tak boleh nak teman sebab si sofia tu la nanti menangis cari mommy.. walaupon temujanji untuk vaksin pukul 12.00 tengahari tapi pukul 9.30 pagi umi dah gerak ke pusat vaksin.. alhamdulillah semuanya berjalan lancar..

aku pesan kat suami jangan lupa amek gambar umi pegang kad saya telah divaksin.. 😆

lepas kena cucuk tu aku memang pantau keadaan umi.. takot demam ke pening kepala ke hape.. dah standby panadol siap siap.. tapi alhamdulillah.. umi okay je takde demam takde simptom simptom lain.. cuma umi bagitau lengan yang kena cucuk tu je rasa lenguh.. tu pon tak lama esoknya lenguh lenguh dah hilang..

untuk dos kedua tak silap aku 28 Jun 2021 ni pulak.. nanti aku update perkembangan terkini umi untuk dos kedua okay.. haha.. macam berita terkini pulak..

pesanan aku jangan takut untuk vaksin.. ni usaha kita untuk hapuskan covid dari muka bumi ini.. jom sama sama kita bentuk imuniti kelompok!

bye!
xoxo

4 comments:

shima jelani said...

Alhamdulillah umi ezy xde pape alahan selepas vaksin :)

Shida Radzuan said...

Tahniah umi ezy :)

Han Hanni said...

Eh. hari 28hb. Umi tengah kena cucuk ke tu? hehehe.
Mak aku 2nd dos belum lg. MIL aku dah 2nd dos. Seminggu lengan sakit/berat/sengal2. Takde demam.. alhamdulillah

Azhafizah MN said...

Ambil gambar pegang kad tu wajib. Buat kenangan :)