OOTD mur mur #7 - edisi batik

assalamualaikum

korang pernah tak tengok kain batik viral? pernah tak terfikir nak jadikan kain batik tu sepasang baju? haa kalau pernah maknanya korang sekapal dengan aku.. kehkehkeh.. *tiber ajak naik kapal sama sama.. aku beli kain batik viral ni dengan sepupu aku harganya murah je RM10 sehelai.. so aku beli empat helai untuk jadikan dua pasang baju.. jom tengok hasilnya~



amacam lawa tak model tu? tak maksud aku lawa tak baju baju aku pakai tu? 😆 cantik je kan bila dah jadi baju.. so kat sini aku nak bagitau bahawasanya kain batik pon boleh dijadikan sepasang baju yang super cantik! jadi kalau korang ada kain batik yang tak pakai dalam erti kata lain tak pandai pakai kain batik, boleh la korang jadikan kain batik tu sebagai baju.. takde la kain batik tu terbiar umpama kain buruk di dalam almari.. 😁

kos untuk outfit aku tu cuma RM40 je untuk dua pasang baju.. murah sangat kan? yela upah jahit dah tak payah sebab yang jahit ni pon umi aku sendiri.. haha.. ok jangan marah!

bye!
xoxo

13 comments:

Han Hanni said...

UNtung la umi pandai jahit.. hehehe.. Aku ada selai baju hasil dari 2 helai kain batik. walaupun i bukan gov staff, tapi i tetap pakai batek walaupun bukan hari khamis. hehehe

Sis Lin said...

Alahaii comel dan lawaa kainnya..
Sama macam Emak Sis, amik upah menjahit, tapi sekarang dah tak, sejak Emak ada cancer payduara tu..

Nieyla Nadia said...

cantik juga...nak beli juga...

norhidana said...

cantik, murah lak tu,...

Bebas said...

Nak cantik tak semestinya kena harga mahal kan? Mur-mur pun dah cantik

mamapp said...

Wah sgt berbaloi Kalau beli yg dh siap mmg x dpt harga Ni.. cantiknsgt baju kurung modem ye

Raz said...

cantiknya

Cik Matahariku said...

gud idea..akak banyak kain batik terbiar sepi dalam almari..lawa sangat dah tu..cun!

ShirVen said...

cantik weh. tak pernah juga terfikir nak buat kain batik tuk baju yea. good idea lah

Noor Maizan said...

Cantiknya! Nampak classic dan elegan.. kalau kita kena beli 3 helai baru cukup kot, besorr hahaha.

Azhafizah MN said...

eh sekapal lah kita..pantang nampak kain batik mak lawa sikit mulalah mintak. Tapi selalu dapat buat kain je tak dapat sepasang. kira murah dah tu RM10. untung lagi upah jahit free. Bestlah ada umi boleh jahit.

Silah Hassy said...

Kak yang pic kedua tu lawaaaa la tanah dia warna putih eh? Beli mana tu nakkk 😂

Sha Mohamed said...

Dah jadi baju, cantik sangat awak..