shopee haul : western food ingredient

assalamualaikum

sebenarnya kan banyak je barang barang aku beli kat shopee tapi kadang kadang malas nak up entry haul kat blog sebab aku ni memang blogger pemalas.. 😆 yang hari ni mood rajin datang, so terhasil la entry yang korang tengah baca sekarang ni.. jom tengok apa aku beli~

nama bukan main ada kelas tersendiri kalau bahasa kampung kita panggil rempah ratus jela.. 😆
harga setiap satu item di atas ialah RM6 sahaja

dulu pernah beli jugak kat shopee tapi yang hexa punya boleh tengok entry ni ðŸ˜„ dua kali jugak aku repeat order kat kedai tu tapi kali ni aku try beli yang murah sikit nanti kita bandingkan kualiti macam mana.. kalau ok aku akan repeat order lagi.. berbaloi ke tidak nanti aku update.. itu pon kalau aku ingat nak update kat korang.. jangan letak harapan yang tinggi sangat ok.. 😂

aku beli rempah ratus ni untuk masak bento.. kalau takde rempah ratus ni serius cakap masakan aku hambar sikit la.. walaupon aku masak tak terer mana tapi tambah rempah ratus boleh la jadi sedap setaraf master chef.. *tiberrrr 😆

berminat nak beli jugak korang boleh terjah kedai ni : https://shopee.com.my/profytrading
aku bagi lima bintang untuk kedai ni sebab barang terima dalam keadaan baik, harga ok dan servis cepat.. tu jela.. kehkehkeh

bye!
xoxo

12 comments:

  1. murah... boleh la cuba beli kt sini nanti... kalau kt pasaraya agak mahal jugak harga tuh kadang

    ReplyDelete
  2. untuk rasa samakah dengan negeri kita

    ReplyDelete
  3. wahhhhh boleh try usha jugak kang ni. skrg ni mata asyik tersangkut ushar air fryer & pressure cooker aje hahaha

    ReplyDelete
  4. U suka masak western sangat ni.. tu yang kerap habis.. hehehe.. i masak melayu je, sibuk beli bawang je dengan halia. hahaha

    ReplyDelete
  5. Ok jugak harga. Packaging pun cantik

    ReplyDelete
  6. sama la...musim pkp kerja menelaah shopee dengan lazada je..hadoiii

    ReplyDelete
  7. terus terjah shopee dia. baru perasaan kat shopee boleh juga cari rempah2 ni semua kan. sebab brand McCormick agak mahal juga

    ReplyDelete
  8. rempah ratus wajib ada untuk diet ni. kalau tak memang hambar sikit masakan tu. penyedap rasa yang sedap.

    ReplyDelete
  9. Oo boleh juga saya tengok2 lepas ni.. murah2 juga

    ReplyDelete
  10. baguslah rempah ratus nih..shida nk pi tgk juga kat shopee..tq ezy sharing :)

    ReplyDelete
  11. selama ni pun guna hexa jugak sebab banyak choice. Sama lah kita, kalau masak sup ke goreng ayam ke apa mesti cari herbs ni. Rosemary je tak beli sebab dah ada tanam kat rumah hihi

    ReplyDelete
  12. Seriussss banyaknya rempah.. kalau tak mix dlm masakan memang tak sedap

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi tinggalkan komen!