majlis graduasi

assalamualaikum

hujung hujung penggal persekolahan ni banyak la sekolah adakan majlis graduasi.. untung budak budak sekarang kan, tak perlu tunggu nak pegang diploma ijazah, dah boleh merasa pakai jubah convo.. kakak kau dulu, struggle belajar tiga tahun kat politeknik baru la merasa pakai jubah convo tu pon takde topi.. sadis betul.. tak boleh nak photoshoot campak campak topi.. 😆

lepas cuti chinese new year itu hari, sekolah aku adakan majlis graduasi.. untuk majlis ni memang ditetapkan tema iaitu emerald green tapi diwajibkan untuk perempuan pakai tudung emerald green dan lelaki pulak tali leher emerald green.. ikut fahaman aku, baju tu tak kisahla warna apa asalkan tudung ikut tema.. so aku pun belila baju berwarna hijau muda dan elok je parcel baju tu sampai, baru aku dapat info yang baju kena ikut warna yang ditetapkan iaitu colour mustard.. baju dah beli, enjoy jela kan.. 😏

ni namanya baju kebarung khalsom by colorblast closet.. fall in love dengan design baju ni bagi effect slim dan tiba tiba cantik.. kehkehkeh
tudung tu raya haji punya beli kat booth dalam ktcc mall.. handbag murah beli kat tiktok shop.. hee

wefie satu kali

walaupon baju aku agak lari tema tapi tetap kena jalankan tugas.. kehkehkeh.. untuk hari majlis tu aku ditugaskan di bahagian pendaftaran bersama empat lagi kawan kawan yang lain.. sambil sambil tunggu kehadiran ibu bapa, sempat la menjenguk ke gerai sebelah.. ada jual pelbagai jenis dessert dan jugak bouquet.. kan dah cakap budak budak sekarang banyak untung, grad tingkatan lima pon dapat bouquet dari family.. kakak kau dulu tak dapat apa apa, tapi dapat banggakan umi abah dengan segulung diploma je.. eh tiberr! gurau je dik.. gurauuu.. 😜

oh lupa, majlis ni diadakan pada hari sabtu.. gigih la kan hari cuti kena bangun awal pergi kerja.. rugi masa tidur aku diwaktu cuti.. apakan daya aku hanya menjalankan amanah.. haha.. majlis selesai dalam tengahari gitu, lepas tu dapat la lunch free nasi beriyani.. sebelum gerak pergi makan ada la cikgu offer bagi pinjam jubah.. aku pon apa lagi, rebut peluang yang datang tanpa fikir panjang.. dioffernya pulak nak tolong amek gambar.. ini baru kena dengan peribahasa bagaikan orang mengantuk disorongkan bantal.. boleh? haha

akhirnyaaaa dapatla kakak kau merasa pakai jubah convo untuk kali kedua beserta topinya sekali.. cuma sedikit terkilan sebab lupa nak posing sambil campak topi ke awan.. 😆
boleh la ni buat rasa rasa.. ihiks

bye!
xoxo

3 comments:

  1. cantik sangat baju tu sebab kembang bawahnya

    ReplyDelete
  2. sakan mcm dia plak yg konvo. hehehe.. sis baju u buat u bertambah slim dan nmpk langsing. btw u mmg tinggi

    ReplyDelete
  3. walaupun baju lari tema tp masukkkk.

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi tinggalkan komen!