jom selongkar handbag seorang ezy

assalamualaikum

bila terbaca entry pasal beg kat blog cik hani tetiba datang idea nak buat entry pasal handbag jugak.. handbag aku bukan handbag mahal pon tapi biasa la aku kan suka gebang segala benda.. handbag cikai cikai pon banyak berjasa tau.. dengan handbag tak berapa mahal tu la aku bawak ke hulu ke hilir mencari rezeki.. ok dah start melalut, jom tengok apa yang ada dalam handbag aku..

tak banyak barang sangat sebab handbag pon kecik aje.. dan tak membebankan bahu.. 😁

  1. buku kecik - untuk tulis segala password dan segala hutang piutang.. maklom saja la dah veteran ni banyak benda lupa.. tak ingat je bukak la buku hikmat tu haa.. πŸ˜†
  2. bedak muka in2it - sumpah best giler guna bedak muka ni.. tu je nak cakap..
  3. kunci kereta - ada dua sebenarnya, kunci pendua pon aku simpan sekali dalam handbag sebab senang nak tukar tukar.. arwah abah aku pesan kena guna dua dua sekali takot nanti rosak kalau tak guna.. faham ke tak? haha
  4. purse - wajib ada dalam handbag la kot, naya ni kalau tertinggal segala mak nenek kad lesen duit semua dalam tu.. πŸ˜…
  5. lipmatte sobella, liptint sobella dan perfume avon - ni kalau nak touch up senang.. sama jugak kisahnya macam bedak muka tadi.. πŸ˜‚
  6. kunci lab - haa ni pon penting kalau takde tak dapat masuk lab macam mana nak buat kerja.. balik rumah tido.. haha
  7. pen hitam - untuk catat segala benda dalam buku.. eh fungsi pen takkan tau.. takkan tu pon aku kena bagitau.. *tetiba emosi
  8. segala ubat ubatan - suami aku selalu pesan letak la ubat dalam handbag sebab kita tak tau bila kita akan sakit.. aku ingat pesan dia sampai sekarang.. aku isteri mithali.. kahkahkah
  9. pil sakit perot - ni itu hari aku sakit perot tapi sampai sudah tak makan ubat ni.. tu pasal sampai ke hari ni ubat tu terperuk je dalam handbag.. boleh jadi pekasam.. πŸ˜‚
  10. handphone - takde dalam gambar yela aku guna untuk amek gambar kot.. aku guna handphone oppo cap ayam je.. πŸ˜…
dalam handbag korang ada apa? banyak ke sikit barang barangnya? jom la share.. hehe

bye!
xoxo

17 comments:

  1. halamak, kalau hbeg akak mau penuh meja nak susun, nnti akak try buat entry pasal ini yek... tunggu hehehe

    ReplyDelete
  2. beg kecik barang pun sikit.. bagus guna beg kecik.. aku beg besar, segala sumbat..

    ReplyDelete
  3. best jugak kan challenge macam ni. boleh try buat ^_^

    ReplyDelete
  4. Pil Chi Kit Teck Aun tu memang tak pernah berjaya telan T______T

    ReplyDelete
  5. hehe ada pil Chi Ki Teck Onn hehe :)

    ReplyDelete
  6. dlm beg kita ade purse, pendrive dengan henpon jer.. hihi..

    ReplyDelete
  7. kalau check handbag nieyl sekarang pastinya resit lebih banyak dlm tu hehehe

    ReplyDelete
  8. Kalau saya lagi banyak tu hikhik

    ReplyDelete
  9. hahaaa bag puan mmg slalu camtu kan. aritu dah buat entry pasal bag doreamon ni. thn baru aritok plan nak guna bag tote yg besar tapi cancel, berat! dan risau banyak mcm dimsk ke dlmnya 🀣

    ReplyDelete
  10. Very simple and easy to find your stuff.
    Saya pun tengok jugak, ada hari bawak banyak dan ada hari bawak tersangatlah sikit.
    Banyak pun sebab kadang bawak air sendiri lepas tu saya suka bawak makanan kucing untuk kucing terbiar.
    Orang kata saya bawak banyak tapi hakikatnya tak pun, bila semua organised dalam pouch tu, sikit je sebenarnya.
    Saya ada published apa dalam beg saya dekat sini:

    https://ohtqalondon.blogspot.com/2019/10/whats-in-my-bag.html

    ReplyDelete
  11. dh mcm beg ajaib doraemon kann.. :p

    ReplyDelete
  12. mine is so so so different hahaha

    ReplyDelete
  13. Dalam beg kerja, k.fiezz bawa mekap pouch, purse, payung, handphone, earphone. tue je..Kalau beg jenjalan 2 brg je k.fiezz bawa handphone & purse..hehe

    ReplyDelete
  14. Proper nya. Handbag mama gajah rimau pun ado haha

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi tinggalkan komen!